středa 9. srpna 2017

Naked cake s lesním ovocem a problémy s tvarohovým krémem

Další letošní dort, opět korpus red velvet (recept TADY), plněný tentokrát krémem z mascarone a tvarohu (recept TADY - počítejte, že na dort potřebujete 0,75 kg až 1 kg krému a upravte množství surovin podle potřeby) a malinovou marmeládou. Pro mě ideální kombinace. Výsledek už tak ideální nebyl. Naštěstí mám chápavou a tolerantní rodinu, dort zblajzli a mně zbyl jen jeden kousek na ráno. A u něj jsem se pak bouchala do čela, že takhle to mělo chutnat včera...




Na tomhle dortu jsem si empiricky ověřila, že není dobrý nápad dělat dort ráno před večerní oslavou, byť byste si řídili budík na nelidskou ranní hodinu. Dobrý dort prostě potřebuje čas. Půl dne v ledničce nestačilo, dort nebyl pořádně rozležený. A chyba č. 2 - čím větší je poměr tvarohu k mascarpone, tím je důležitější, aby tvaroh nebyl řídký. Dva vaničkové tvarohy a 1 mascarpone udělaly sic super chuť, ale krém byl řídký. Do druhého dne uvnitř dortu úplně krásně ztuhl, v tom by problém nebyl. Ale obvykle si část krému dávám stranou na finální zdobení, aby dort nebyl oschlý. A tady nastal problém, krém stékal. A i přes veškeré snahy o "umělecké stékání" s tím nejsem spokojená. Takže od té doby používám už jen tvaroh v alobalu, mají ho třeba v Lidlu. Je vykapaný, takže hustší, a přitom bez hrudek.

2 komentáře:

  1. Zdravím Jitu. Díky za postřehy. U mého dortu vaničkový tvaroh s mascarpone neztuhl ani do 2. dne. Takže příště zkusím taky ten v alobalu, ale bojím se aby to nebylo hrudkovaté. Nebo mě napadl ztuhovač šlehačky..
    hezky den, Anita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já s ním mám dobrou zkušenost. Je mazlavý, bez hrudek, hezky se šlehá, ale je vykapaný, takže tolik nezředí krém.

      Vymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.