středa 26. srpna 2015

#57 Instantní zázrak

Dneska nám Florentýna dala za úkol vymyslet jídlo s použitím instantních nudlí z čínských polívek. Takových těch, co jsme kdysi chroupali syrové na cestě vlakem odněkud někam, vozili jsme se v krosně jako jídlo poslední záchrany, protože stačilo jen uvařit trochu vody, a mnozí na nich přežili na koleji celou vysokou. Pak kohosi napadl ten hloupý nápad přečíst si složení a pa-da-dam-pam :)
Po dlouhé době zas úkol, který mě nijak zvlášť nepotěšil. Mám tuhle věc zařazenou v kategorii "nedotýkám se ani dvoumetrovou hygienickou tyčí". Ale co už, výzva je výzva. Zastavila jsem se ráno ve vietnamské sámošce, koupila pár těch polívek, vyhodila sáčky s chemikáliemi a jala se připravit oběd s nudlemi. Udělala jsem jen obyč cosi na způsob číny, nudle sem osmažila, zeleninu orestovala, přihodila sojovku a nějaké to koření a co už, poživatelné to bylo. Se skleněnými rýžovými nudlemi mám ale tyhle míchanice raději.

O něco objevnější tentokrát byla diskuse pod úkolem. Vyplynulo z ní, že se dají pořídit i nudle s o něco přátelštějším složením (jen mouka a sůl), ty moje totiž obsahují krom mouky a nemalého dílu soli i různá kypřidla, stabilizátory a kde si, nic z toho sice nemá nebezpečnost vyšší než 3 (viz http://www.zdravapotravina.cz/), ale některá kypřidla nejsou vhodná pro děti a zejména konzervanty e320 a e321 jsou podle všeho prokázané zvířecí karcinogeny (na lidech testovány nebyly, proto jsou všeobecně považované za bezpečné - jak jinak...). Takže zapátrám a jestli vypátrám instantní nudle přívětivějšího složení a možná bych zvážila, jestli je přeci jen nevzít na milost.






Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.