pátek 31. července 2015

#31 Jsme v půlce - Drobenkový koláč s pudinkem a ovocem

Jsme v půlce prázdnin a v půlce Velké letní výzvy s Florentýnou. A tak i dnešní úkol se těch půlek týkal - vymyslet a připravit jídlo, které bude nějakým způsobem to půlení reflektovat.
Rozhodla jsem se upéct na zítřejší snídani koláč ze dvou druhů ovoce, půlku s třešněmi a druhou s rebarborou. Mám tu od každého trochu a ani jedno nevyjde na velký plech. Rebarbora po jarní sklizni ještě dost neobrostla a česání třešní překazil slejvák.





Drobenkový koláč s pudinkem a ovocem


Na drobenku používám polohrubou mouku, máslo a krystalový cukr v poměru 5 : 4 : 4. Dělala jsem z kostky másla a bylo to tak tak. Na velký pekáč to chce ještě asi o polovinu víc. To jen pro příště.

2 sáčky vanilkového pudinku (používám ten drahý s pravou vanilkou, je fakt dobrý) jsem uvařila a nechala vychladnout pod fólií, aby se neudělal škraloup. Na hladinu pudinku jednoduše přiložím potravinářskou folii a lehce uhladím, aby přilnula. Když pudink vychladne, folii sundám. Žádný škraloup a můžu dál používat.

Na pekáč jsem nasypala 3/4 drobenky a lehce jsem ji upěchovala do podoby těsta. Na těsto jsem nalila vychladlý pudink a na něj pokladla ovoce. Navrch jsem nasypala zbylou drobenku. Pekla jsem na 170°C cca 45 minut.

Vypadá to dobře, chuť je zajímavá. Příjemná změna. Zítra budu moudřejší.











No a k obědu jsme si s dětmi udělali z nouze ctnost - trojbarevné těstoviny s červama :D Děti chtěly k obědu těstoviny, ale mně zásadně v sáčku zbývá množství,které vyjde tak na 1,5 porce, ale ne víc. Tak jsem část nahradila nalámanými špagetami. Vypadá to divně, vtipně, ale proč ne. Děti to baví. Jen je třeba vychytat vaření a špagety přidat později, asi v polovině času. Omáčku jsem udělala  ze sušených rajčat. Podusit cibulku na oleji z rajčat, k tomu nechat prohřát nakrájená rajčata a prolisovaný česnek. Navrch parmezán. Toť vše. Když jsou dobré suroviny, je dobré celé jídlo :)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.