neděle 21. června 2015

Balzám na rty a "masážítka" DIY

Moje první pořádná domácí kosmetika. Sestra měla svátek, mamka narozeniny, druhé sestře se narodilo miminko... příležitost vyrábět dárky :) Navíc zrovna tyhle sestřičky, myslím, docela dárky vlastní výroby ocení. Aspoň doufám. Pokud jde o dárky, dost mi chybí empatie.


Moje byJitu razítko, dárek od sester k narozeninám, v akci




Balzám jsem vyráběla volně podle základního předpisu od Kiss a Bee - včelí vosk, kakové + bambucké máslo a kokosový olej v poměru 1 : 1 : 1. Jako konzervant a zároveň další pěstící látku jsem přidala kapku vitaminu E. A aby hezky voněl, tak pár kapek kávové esence. Dál se dá přidat kousíček rtěnky, aby měl balzám příjemnou barvu a lehce tónoval. Rtěnku ale dlouhodobě nevlastním.  Nalévala jsem do kovových minidóziček - jednak se mi líbí, jsou stylové a dají se pěkně dozdobit, a jednak nemusíte řešit, že se vám balzám zlomí v půli :)


dózičky jsem zdobila taky razítky

"Masážítka" jsou v podstatě tuhé tělové krémy. Dají se použít na masáž, ale i na běžné promazání suché pokožky po koupání. Tuhá konzistence je pro většinu lidí dost překvapivá, stejně jako u tuhých šamponů. Výhodou ale je, že krém nemusí obsahovat žádné emulgátory a další složky, které umožňují tekutou konzistenci. Jsou v nich jen samé fajn přísady :) V tomto případě včelí vosk, kakaové a bambucké máslo a kokosový olej a sem tam nějaký ten éterický olej na ovonění. Dala jsem podle Kiss a Bee přísady v poměru 1 : 3 : 1 Vůně jsem zkusila rovnou 3 - divokou švestku, pravou vanilku a kávu. Jen té kávy to chce napříště víc, nebyla skoro cítit. Ale přísady samy o sobě voní tak příjemně, že to nevadí.

Masážítko s vanilkou a s kávovou vůní. Na balení jsem použila střihový papír :)



Tuhý tělový krém mám moc ráda. Jen "namydlíte" ruce a namažete. Rychle se vstřebává a pokožku krásně vyživuje. Vůbec jsem o ničem takovém nevěděla, než jsem vyzkoušela ty, které vyrábí kamarádka Eva. Na suchou pokožku jsou dokonalé. Nevýhoda je, že v létě je lepší nechávat je v ledničce a že musíte najít doma nějakou vhodnou krabičku na uschování.




A hotové balíčky. Razítkování mě chytlo :)

Co vy a domácí kosmetika? Děláte? Kupujete?
Hezké poslední jarní dny přeju :)






2 komentáře:

  1. Jitu ty jsi nadžena. Jako to všechno zvládáš ? Budu muset ten balzám vyzkoušet těch není nikdy dost a míň které mi sedí

    OdpovědětVymazat
  2. Prírodnú kozmetiku zatiaľ kupujem. Páči sa mi značka Ponio ( http://ponio.sk/ ).
    Ale v priečinku "niekedy vyskúšať" už mám tiež nejaký ten balzam na pery, či masážnu kocku a deodorant.

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.