neděle 4. ledna 2015

Jedlé dárky 2014

Letos jsem chtěla k běžným dárkům přidat pro každého ještě nějakou milou jednou drobnost. Dárky DIY mě baví čím dál víc. Čím je člověk starší, tím víc věcí má a tím menší hodnotu pro něj mají. tedy aspoň já to tak mám. O to víc oceňuju, když mi někdo s něčím pomůže, něco pro mě udělá, stráví kvůli mně čas a něco vytvoří... A sama ráda tvořím pro druhé. Něco jsem šila (andělky už jsem na blog dala, ale šitých dárků bylo víc) a něco vyráběla.









Likéry jsem dělala nakonec čtyři různé:
- smetanový s kávou a karamelem
- a tradiční vaječňák.

Všechny likéry byly dobré, ale nejvíc mě zaujal smetanový s kávou a karamelem. Nicméně finalistou roku je vaječňák podle Leňulky. První várku vaječňáku jsem dělala podle rychlého receptu bez vaření. Pokud se přidá pravá vanilka, je výsledek dobrý, každopádně asi o 300x lepší než kupované vaječňáky. A vždycky platí babiččino pravidlo "když nevíš, co s tím, přidej rum". Druhou várku jsem udělala už pořádnou, poctivou, vařenou. A výsledek je nesrovnatelný. Ta hodina strávená vařením a následně chlazením (všechno se totiž dělá za stálého míchání) za to fakt stojí. Byl tak dobrý, že jsme se s ním loučila jen nerada a z litru a půl poslala do světa jen 400ml :D Použila jsem zase pravou vanilku a rum napůl s brandy. Výsledek není tak převoněný rumovým aroma, je jemnější. Každopádně - jsem ztracená. Jiný už nechci :)






No a další DIY dárky z mé dílny:
- domácí jahodová marmeláda
- koupelové soli (s růžemi a s měsíčkem)
- zázvor a bio-citron v medu
- a pražené voňavé oříšky.

Oříšky (směs lískových, vlašských, mandlí a arašídů) mi chutnaly převelice, ale na příště musím najít i nějakou zajímavou slanou variantu. Soli jsou super, je to jeden z mála dárků, se kterým můžou pomáhat už nejmenší děti. Jen to bude chtít najít lepší aromata, kupovala jsem obyčejná na kutilov.cz a není to ono. Zázvor v medu je zimní klasika. Příště chci zkusit zahuštěnou variantu, kdy se do medu nakládá zázvor, citronová dužina a kůra v sušené podobě. Med se nenaředí a mohl by mít zajímavější chuť a vůni. Domácí marmelády jsou taky klasika. A získat opravdu dobrou domácí je čím dál těžší. Nejlepší, co znám, dělá kamarádka Bětka. Budu ji muset "pumpnout" o nějaký recept :D

Popravdě nakonec ale ani nevím, jestli dárky měly úspěch nebo ne. Vánoce slavíme ve velkém počtu, nadělování je trochu zmatečné a než se všechno rozleží, musíme se už s prťaty pakovat domů (to je nevýhoda, když máte nejmladší děti ze všech). Ale snad jo, snažila jsem se :)

13 komentářů:

  1. Taky mam tyhle jedly darky rada.mohla bych poprosit o recept na vareny vajecny liguere? :-) Moc dekuju Radana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se omlouvam ja prehludla ze je pod vajecnakem ten spravny vajecnak :-) tak uz nepotrebuju moc dekuju krasny den se snehem huraaa :-)

      Vymazat
    2. Jj, všechny recepisy jsou vždycky v článku na proklik. Jinak bych je už nikdy nenašla :D Vyzkoušejte ho, je fakt dokonalý :)

      Vymazat
  2. no prááávě! Ty etikety jsou normálně přes tiskárnu? A ty lahvičky taky nějaké origoš, že? :) dokonalé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Etikety jsou vytisknuté na samolepící štítek A4, vzor je z http://blog.worldlabel.com/

      Vymazat
  3. Jéjé, moc pěkné! I já ráda dávám doma vyráběné, dělané, vařené věci...tak se chci zeptat, kdepak jsi pořídila (dovolím si tykat :-)) tak krásné lahvičky na ty likéry? my jsme letos rozdávali zázvorový likér a lahve jsme látali "co dům dal" a "kdo hledá, ten najde.." ;). Díky za veškerou inspiraci a sdílení nápadů na celém blogu, nejen v tomto příspěvku.
    Anička

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lahvičky jsou z http://eshop.bricol.cz/ - perfektní výběr, super ceny, bleskové dodání. Doporučuju!!

      Vymazat
    2. a které to jsou přesně? Nemůžu je tam v tom množství najít

      Vymazat
  4. Jak jsi dělala ty etikety? Jsou krásné! Podle nějaké šablony z webu, nebo úplně sama?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne-e, na vlastní se teprve chystám. Tuty jsou z http://blog.worldlabel.com/

      Vymazat
  5. Jitu, to je nádhera, co vše tvoříte...Také se snažím tvořit, ale ty etikety, to je vždycky bííída....chci se zeptat, koukala jsem na worldlabel...ty etikety si stáhnete obrázek a pak vytisknete na své tiskárně? nEBO jak postupovat, když chci např. jen 9 etiket..nechápu totiž to, jak tam jsou uvedeny ty ceny...moc děkuji:):) a hezký zbyek dne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni prodávají etikety a k tomu mají proklik na design různých štítků. Když sjedete nastránce dolů, tak tam najdete Free Designed template gallery a tam už si můžete proklikat všechno možné :) Koupila jsem si Ač lepící štítek, vytisknu a vystřihuju si :)
      Případně rovnou tady https://www.worldlabel.com/Templates/designed-label-templates.htm

      Vymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.