čtvrtek 3. července 2014

Bambusová trička se soby

Trička z bambusového úpletu z šijem dětem do sobí kolekce. Bambusový úplet je neskutečně příjemný, poddajný, chladivý a jemný, ale nešije se mi z něj moc dobře. Hodně se tahá a nedrží dobře tvar. Ale za to pohodlí při nošení to stojí :)



Měla jsem jen kousky - půl metru limetkového a asi 30cm hnědého. Zelené tričko jsem zkazila, střihla jsem omylem 2x přední díl, ale nebylo už na opravu. Tak je triko křivé. Naštěstí to na těle není moc vidět. A hnědé je nastavované, protože víc prostě nebylo. Z nouze ctnost :)
Lemování výstřihů mě zase potrápilo. Coverlock se musí zřejmě nastavovat pokaždé jinak podle materiálu a počtu vrstev. Takže výsledek není nic moc :-/ Učím se za pochodu...



Sobíci na aplikace byly z úplně posledních kousíčků látky, využila jsem ji beze zbytku :) Pečlivě jsem aplikace podžehlila Vliesofixem, tak snad se nevytrhají, ani když jsou plátěné a trička dost pružná.
Nezdá se to, ale trička jsou jako obvykle vyžehlená. Tak si můžete udělat obrázek, jak je bambusový úplet poddajný a tahavý :)

5 komentářů:

  1. Trička hezká, já mám bambus z unuodesignu, z něj se mi šilo dobře, ale lemování na coverlocku mě potrápilo taky, u úpletu mi přijde, že už to mám celkem vychytané, bambus se ale choval jinak, přijde mi takový klouzavější, nastavení napětí nití je pro mě asi nerozluštitelný rébus:(

    OdpovědětVymazat
  2. Tedy musim rict, ze me zdejsi prispevky ke coverlocku desi. Uz na me ceka doma v krabici, tesila jsem se na profi nasivani lemu, ale ted tedy nevim nevim, jak to bude s tim profi vzhledem. Cuddy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale jo, jde to. Jen je sžívání s COL delší než s OL. Tedy aspoň pro mě :)

      Vymazat
  3. Když tak čtu o problémech se šitím bambusu- existuje vůbec nějaká možnost, že by se dal šít i na obyčejném rovnostehu? Mám jen kráčející patku, o overlocku zatím (ještě) neuvažuju, ušila jsem teprve pár tepláků a plenek...
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně? asi bych se do toho nepouštěla. Bála bych se, že se švy hodně vyplandají. Takový ten silnější bambusový úplet, co mají třeba na šijem dětem, ten jo. Ale ten se nehodí na lehoučká letní trika, jak má vyšší gramáž.
      Možná by to šlo, kdyby se při praní naškrobil a pro jistotu vzal ještě škrobem ve spreji, nebo švy něčím podložit. Někdo přísahá na obyčejný papírový kapesníček nebo ubrousek. To by taky mohlo fungovat. Každopádně to bude prudička :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.