sobota 26. dubna 2014

Moje úplně první obyčejné tričko

Ač je to s podivem, nikdy jsem nešila úplně obyčejné triko. Šila jsem už ledasco, nějaká ta trička už taky, ale vždycky s nějakým zapínáním, speciálně upraveným střihem nebo jinou vymyšleností. Ale z úplně obyč trika jsem měla respekt. Už jsem viděla tolik zmršenin, že jsem nabyla dojmu, že ušít výstřih tak, aby to vypadalo dobře, je patrně vyšší dívčí. Ale chtěla jsem nějakou rychlovku pro Vojtíka, aby ho nepokakal beránek, tak jsem vytáhla klučičí úplety a nechala ho vybrat. Zvítězila (jak jinak) auta, a tak jel Vojta na Velikonoce na chalupu už v novém. Šití dostává hnedle nový rozměr, když si dítě v hromad látek vybere, během celého procesu šití se chodí koukat a neustále s radostí ukazuje a komentuje "moje" a nemůže se dočkat, až si hotový výtvor vyzkouší.
A tak teda tady to moje úplně první tričko :)


Není to žádná nádhera, výstřih se mi samozřejmě nepovedl. Na lem jsem použila elastický jednolíc, který ale pruží o něco méně ochotně než ve střihu doporučený rib, a tak je výstřih zvlněný. Snad se to časem poddá. Přidala jsem si začištění zadní strany výstřihu, aby to vypadalo profi a hezky, i když je tričko složené na hromádce. V reálu to není křivé, jen křivě vyfocené. Ale proužek je příliš široký. S velikostní cedulkou by to bylo lepší, ale tuhle jedinou velikost (92/ 98) nemám :( Ani to není dokonalé, ale co už. Máloco je dokonalé hned napoprvé. Je třeba mít střízlivá očekávání ;) Ale s barevnou kombinací jsem spokojená. Jak se mi ta jedovatá zelená moc nelíbila, v kombinaci s černou mě ta látka baví :)




Potěšená výsledkem jsem se vrhla rovnou do druhého trička. Venku je krásně, je třeba doplnit šatník o několik dalších triček s krátkým rukávem. Tentokrát veselejší kombinace. Výstřih už se celkem povedl. Na lem jsem použila rib z Myllymuksut a to bude patrně tajemství úspěchu, protože proužek jsem střihla úplně stejně dlouhý (podle střihu) a nevlní se to. I začištění je už o něco lepší. Tak ještě pár triček a prohlásím to za zvládnuté ;)






Střih jsem si upravila podle střihu na mikinu z Ottobre 1/2014. Trika z Ott. jsou Vojtovi vesměs moc úzká, ukázalo se, že střih na mikinu je mu jako tričko úplně akorát.


7 komentářů:

  1. Ta zelená s autama se mi moc líbí a v kombinaci s černou nemá chybu!

    OdpovědětVymazat
  2. Gratuluji k tričkům, k mému prvnímu tričku mám taky speciální vztah :-) Jako návod k lemování výstřihů se mi velmi osvědčilo tohle anglické video http://www.threadsmagazine.com/item/3839/video-a-neckline-binding-for-knits
    Ať se daří!

    OdpovědětVymazat
  3. Zarazilo mě, že jsou to tvoje první trička. Jsou krásný. Obě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo :) Někdo se bojí softu, někdo Lillestofu a já zase úplně základního trička :D

      Vymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.