čtvrtek 28. listopadu 2013

Domečkový komplet

V posledních týdnech šiju jako drak a hrozně si to užívám :) Děti jsou skvělé a i když to pořád s nimi není úplně předvídatelné, to nejnáročnější už mám (doufám) za sebou. Doháním tedy své šicí resty a obšívám děti.
Valentýnka pomalu vyrůstá z velikosti 62 (aby taky ne, před pár dny jí byly 3 měsíce :) a tak potřebuje něco parádního ve větší velikosti. Tentokrát jsem se snažila o trochu míň přeslazenou kombinaci. Jak se mi to povedlo posuďte sami :)



Šila jsem z úžasného domečkového pružného jednolíce z Lillestoff. Kabátek je z pružné teplákoviny, domečky má jen zevnitř kapucky, aby jich nebylo už moc :)
Kaťata jsem střihla podle upraveného střihu z Ottobre 1/2004. Na látkové plínky mi přijde prostě nejlepší :)


Kabátek je z Ottobre 4/2012. Šití jednoduché, kdybych si ho, jako obvykle, něčím nezkomplikovala. Lemovala jsem proužkem na čtvrtiny, aby i zevnitř byl lem hezky začištěný. U miminkovských deček jsem si to natrénovala, tak jsem nečekala žádné zapeklitosti. Na poslední cvhíli jsem se ale rozhodla zkusit lemovat proužkem "z ruky", tedy bez předchozího sešití proužku a kabátku overlockem. Když se to umí, je to nejrychlejší postup. Proužek si sežehlíte na půl, skládáte těsně před patkou a rovnou prošíváte. Když se to umí... Výsledek nebyl špatný, rozhodně ve mě nevyvolával potřebu vydrápat si oči z hlavy, ale profi to taky nebylo. Když už šiju, chci, aby výsledek byl výborný, aby z mých výtvorů nekoukala ta "rukodělnost" v om špatném smyslu slova. Takže jsem zase párala a zkusila to jinak a obšila jsem lem ozdobným stehem.


Stejným stehem jsem prošila i šev mezi rukávem a nápletem. Hezky si lehne, nevytváří balonek a navíc se mi to líbí :)



Poprvé jsem si zkusila začištění lemu u krku a s tím jsem tentokrát vceku spokojená. Vypekly mě jen druky. Klasické Baby ruky jsem nemohla použít, mají moc krátké bodce a neprošly mi 5 vrstvami látky. Použila jsem tedy větší druky Prym a asi 4x jsem musela ruk sundavat a předělávat, protože se lisovaly nakřivo, ačkoli jsem pracovala s originálními narážeči. Snad mi nebudou utíkat očka. To už tak bývá, že v posledním kroku si celé dílo pokazím nějakou blbostí...


Tady jedna fotka na modelce - moc náladu na focení ale neměla...



A tady všechna tři moje miminka hezky po kopě :)


5 komentářů:

  1. Máš to krásné, moc se mi líbí to začištění kapucky na krku. Prostřední miminko je taky tvoje práce?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kdepak, to je IKEA :) Vyžádal si ho Vojtík chvíli před porodem, měl miminkové období. Tak to je jeho, krmí, chová, pusinkuje a tahá do postele (tj. k nám - občas mám těch mimin v posteli až moc :D )

      Vymazat
  2. Jitu, je to nádherné !!! Hlavně ten domečkový úplet mě nějak nezaujal, ale s tím limetkovým úpletem je to hrozně hezká kombinace !
    Mohu se ještě zeptat na ty náplety ? Stačí tam "obyč." úplet nebo radši něco jako elastickou teplákovinu ? A dáváte to s gumičkou vevnitř nebo jen úplet ? Já to nějak neumím na ty moje děti poladit. Mám strach, aby jen "obyč" úplet to v pase udržel...
    Děkuji !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lemy a náplety jsou úplně jasně žluté, ale s limetkou by to bylo taky super ;) (asi máme každá jinak nastavený monitor).
      Na dětské dávám v podstatě cokoli, co je dostatečně pružné a poddajné - elastický jednolíc, finerib, patent nebo i fleece. Hlavním kritériem je, aby to ladilo ;) U té teplákoviny bych se bála, aby se víc nevyplandávala při nošení. Do dětského už nedávám gumu, stříhám náplet celkem na těsno a tak to drží dobře. Je třeba vždycky to vyzkoušet přímo na dítěti - chytit, a obmotat napruženým proužkem. Změřit nestačí, každá látka pruží jinak, dokonce i tentýž materiál od stejného výrobce, ale v různých barvách, se chová jinak.
      U softshellek se mi osvědčilo dát do pasu náplet 2x tak vysoký a přehýbat ho. Perfektně to drží a hezky hřeje na záda.
      Já ty gumy do pasu prostě nemám ráda :)
      Nedávala jsem je zatím ani do věcí pro sebe, ale budu muset. Při nošení to povolí a jak ty sukně a spol. neperu po každém použití, je chybějící guma na závadu. Dětské je vždycky na jedno, max. dvě použití, tak se případné vyplandání při praní smrskne do původní délky a je to OK.

      Vymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.