pondělí 2. září 2013

Pratelné vložky do podprsenky

Další část výbavy pro dámy - pratelné vložky do kojící podprsenky. Na rozdíl od látkových vložek jsou asi podstatně rozšířenější. Postřehla jsem, že se běžně prodávají v drogerii nebo obchodech s kojeneckým a mateřským zbožím. Nejen že šetří přírodu a peníze, ale podle mnoha uživatelek (včetně mě) jsou mnohem pohodlnější. Nemají žádnou neprodyšnou vrstvu, takže se člověk nepaří, citlivá kůže je v kontaktu s jemnými přírodními materiály... Jedinou nevýhodou je, že vyšší savost ve srovnání s jednorázovými je vykoupená větším objemem. Takže pod přiléhavějším oblečením můžou být vidět.



Našila jsem si 10 párů - když máte doma kupu odstřižků ze šití plínek, nemusíte troškařit :) Udělala jsem 4 páry čistě z bambusového froté (3 páry tenké - dvouvrstvé, a jeden silnější - třívrstvý), 4 páry savější na noc ze 2 vrstev bambusového flísu a jako dotekovou vrstvu jsem dala bambusový aksamit. A 3 páry jsem udělala na ven - 3 vrstvy v pořadí bambusové froté, bambusový flís a polyesterový fleece jako ochrana proti provlhnutí. Obvykle se nepromokavé vložky do podprsenky dělají s PUL vrstvou, ale do toho se mi nechtělo, s PULem je o něco horší práce a výsledný efekt je tentýž. Fleece je sice tlustší, ale zase prodyšnější. Navíc došít můžu vždycky :)

Když jsem pořizovala svoji první látkovací výbavu, koupila jsem i několik párů vložek do podprsenky Imse. Mají průměr asi 12-13 cm, což mi přijde zbytečně moc. Ty moje mají 9 cm, což je zase asi málo :) Ve volnější podprsence se posouvají a okraj může trochu tlačit. Zatím kombinuju obojí a je to víceméně ideální řešení :)

Fotka není moc hezká, fotila jsem až po vyprání, takže už nejsou takové krásně "uhlazené", jako když jsou čerstvé zpod stroje:


Na objednávku jsem šila průměr 10 cm, ale není problém udělat jakýkoli rozměr dle přání. Stejně tak materiál a počet vrstev. To je výhoda šití na zakázku - můžete si navymýšlet, cokoli vás napadne, a budete to mít :)

3 komentáře:

  1. Já si ušila jen 4 zkušební páry. 1x jenom froté, 2x bambus+froté+fleece, 1x bambus+froté+PUL a nejradši mám ty s tím PULem :-) Ty s fleecem mi pokaždé protečou :-( a froťáčkový jsou spíš takový odličovací :-D Takže až spotřebuju ty jednorázový, který jsem měla nakoupený do zásoby, tak si ušiju ještě další s PULem :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Zatím jsem pratelné kojící vložky nepotřebovala, ale ušila jsem si je dopředu podle návodu u P.Macháčkové na blogu do tvaru slzy. Údajně dobře sedí, tak snad je někdy časem vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak pro mne must have v těhotenství byla třeba taková ta mateřská podprsenka a to hlavně proto, že nejen, že dobře vypadala, byla hlavně velice pohodlná a to je pro mne u všeho oblečení velice primární. Takže za mne veliký palec nahoru lanotte obchodu a určitě, jestli budu někdy ještě těhotná, budu kupovat tam :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.