čtvrtek 5. září 2013

Látkové ubrousky

Jedna s posledních nezbytností pro miminko, do které jsem se pustila, jsou látkové ubrousky. Jsou skvělé na mytí zadečku, rukou, pusinky... A je to výborná alternativa k vlhčeným - šetříte nejen přírodu a peněženku, ale hlavně citlivou kůži miminka, když ji nepatláte směsí různých chemikálií. Pro Vojtu jsem si kupovala flanelové Imse a ubrousky na pusu a ruce jsem našila z prostěradlového froté. Těch flanelových ale na dvě děti rozhodně nebude dost, tak jsem z různých odstřižků po šití plínek našila další. Je jich rovných 30 (i když na fotce nějaké chybí).

Ubrousky mají rozměr cca 12 x 18 cm, vejdou se mi akorát do krabičky od vlhčených ubrousků. Z líce mají různé druhy úpletů, z rubové strany většinou bambusový aksamit, některé jsou z bambusového froté a některé z barevného směsového (bavlna s 20% PES). Skvělé jsou všechny, ale aksamit je přeci jen nejjemnější :)
Ubrousky se používají nejčastěji prostě jen namočené v čisté vodě a perou se s plínkami. Je možné ale namáčet je do různých léčivých odvarů (třeba řepík, černý čaj...), nebo speciálních mycích směsí (nejznámější je asi Medvídek). Ven je můžete brát suché i namočené, mycí směs můžete mít třeba v lahvičce se sprejem. Já je nosím jak kdy, podle toho, jestli budeme přebalovat někde, kde teče voda. Mám na ně i malý PUL sáček, do kterého se akorát vejdou :)



Pokud byste chtěli používat jen látkové ubrousky, budete jich potřebovat pro jedno dítě aspoň 20, s rezervou 25-30. Počáteční investice vypadá velká, ale když vezete, co stojí vlhčené ubrousky a jak rychle ubývají, během chvíle budete mít svoje peníze bohatě zpět :)

Ve své šicí nabídce mám tyhle obrázkové ubrousky, ale stejně fungují i jednobarevné ze směsového froté, které jsou levnější (a můžete použít obě strany :) Rozhodně doporučuju!!!

1 komentář:

  1. Krásné ubrousky, až je skoro škoda používat je třeba na pokaděné prdelky :-).
    Jinak taky nedám na látkové ubrousky dopustit. Když jsem před rokem chystala poslední drobnosti pro očekávané miminko, koupila jsem asi 2 balení vlhčených ubrousků do začátku. V porodnici jsem zjistila, že mizí fakt rychle a že mi navíc ani nevoní. Stroj jsem ještě v té době neměla, tak jsem to vyřešila úplně jednoduše - rozstříhala jsem na kousky staré froté prostěradlo a funguju tak spokojeně dodnes :-). Na druhé dítko si ale jednou taky našiju pár hezčích, aspoň na tu pusinku :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.