pátek 7. září 2012

Prdeláčky

Než se náš synek narodil, dostala jsem po synovcích obrovské množství oblečků. Bylo to super, nemusela jsem skoro nic nakupovat. Jak ale roste, čím dál víc se projevuje, že dědí po 3 bratrancích. Tepláčky a kaťata se vesměs nedochovaly. Rozhodla jsem se tedy zrecyklovat nějaké starší oblečení a ušít mu něco na sebe. Vždycky si říkám, že šití pro malé dítě je pro začátečníka, jako jsem já, ideální. Nevadí, když to nesedí perfektně, a když to vyjde šišaté, dítěti to bude celkem jedno :)
Hledala jsem nějaký jednoduchý střih, který bych zvládla i já, a který by byl pohodlný i přes látkovou plínku. nadchly mě Buggy pants na Fleru a Big Butt Baby Pants z Made by Rae. Zkusila jsem tedy něco podobného ušít po svém. Vznikly dvoje kalhoty ze dvou starých košil (manžel je sice málem oplakal, ale už to Vojtovi odpustil :) . Vojtík je nosil celé léto a pořád mu ještě jsou. Košilovina se osvědčila. Nebylo v nich horko, nikde neškrtí. A ten kontrastní zadeček prostě miluju. Už nosím v hlavě další barevnou kombinaci. Padnou na ni manželovy kalhoty na doma a další košile :D
Zelené jsou v pase do nápletu, aby neškrtily. Aby z nich malý tak rychle nevyrost, přidělala jsem na nohavice zkracovačky. Kapsu jsem odpárala z košile a našila na kalhoty. Zkusila jsem k nim udělat i klobouček do sady, ale na ten tedy hrdá nejsem...


Černé jsem ušila jednodušší, bez zkracovaček. Černá košilovina byla lehoučká, takže to byly senzační kalhoty do vedra. Kapsa je zase z původní košile.






Na teplé fleecové tepláčky jsem střih jen trochu upravila podle jiných tepláků. Náplety do pasu a na nohavice jsou také s fleecu. Tmavší modrý fleece jsem koupila ve slevě u Mráze. Světlá modrá je ze šály ze sekáče. Ze střapatých konců šály vznikne ještě na podzim čepice :) A aby nebyly tak nudné, udělala jsem jim na zadeček dinouše :)

Na fotkách je Vojtovi 4 a půl měsíce, ale všechny kalhoty mu jsou i v devíti. Šití s rezervou se tedy vyplatilo :) 

2 komentáře:

  1. Ahoj, s nadšením procházím každý článek. Kalhoty mě zatím zaujaly snad nejvíce, synkovi jsou teď tři měsíce a už má sedm kilo, nožičky se mu už teď nezastaví a tak si říkám, že bych se měla taky pustit do šití :-) Zatím jsem si jen uháčkovala několikery vlňáčky. Jen nevím, jak bych takové kalhoty střihla. Je to stejné jak na dospělého? A co znamená prdeláčkový střih? Budu moc ráda, když se se mnou podělíš o tvé zkušenosti. S pozdravem Luďa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U "prdeláčků" má zadní díl jakoby víc vykouslý sed a tam se vkládá při šití vsadka. U kalhot z pružných materiálů to není třeba až tak moc prožívat, ono si to sedne :) U plátěných kaťat je lepší mít dobrý střih. Já jsem si kupovala tenhle - http://www.made-by-rae.com/2010/08/big-butt-baby-pants-sewing-pattern/

      Vymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.