pátek 7. září 2012

Moje první sukně

Začátkem léta jsem konečně posbírala odvahu a poprvé v životě jsem si zkusila ušít i něco pro sebe. Zatím jsem totiž šila jen hračky a výbavu do postýlky, plínky a jednoduché oblečky pro Vojtíka. Pustila jsem se tedy do sukní.




Úplně první byla soví sukně. Do soví látky jsem se u Mráze zamilovala na první pohled. Manžel teda chvíli koukal, jestli to myslím úplně vážně. Ale co :) Sukni jsem střihla dlouhou pod kotníky a hodně na boky, v pase jen do nápletu. Díky tomu nebyl v šití nikde žádný zádrhel. V podstatě sukně na nějakých 10 švů :) Náplet v pase jsem si zamilovala. Sukně krásně sedí, je pohodlná a nebudu ji muset odkládat, až se nám poštěstí a budu mít zas pupík.








Druhá sukně vznikla z úpletu z výprodeje za 79,-/m u Mráze. Koupila jsem ji s tím, že budou 3 kytkové plínky s různobarevnými vnitřky. Manžel se ale projevil jako chlap a sdělil mi, že JEHO syn kytky v žádném případě nosit nebude. Potají jsem střihla na jednu plínku a ze zbytku jsem spíchla rychlosukni na lítačku na chalupu. Zase je v pase do nápletu a hodně na boky.



Nad poslední sukní jsem si dlouho lámala hlavu. Látku s tyrkysovým a hnědým vzorem jsem si vybrala u Mráze už někdy v květnu, ale pořád jsem nemohla vymyslet ten pravý střih. 
Nakonec jsem to udělala prostě „nějak“, havně, aby byla hotová ještě letos. Na ramínku vypadá zvláštně, ale sedí bezvadně. Zkusila jsem si na ní vsazování zipu (a povedlo se kupodivu obstojně hned napoprvé). V pase má našitý šikmý proužek, nad zipem se váže na mašli. Polovina téhle úžasné látky mi zbyla, tak si dál lámu hlavu, co z bude...


Látky jsou z obchodu Látky Mráz (http://www.latky.cz/), všechny střihy jsou moje vlastní tak nějak od oka.

2 komentáře:

  1. úžasné, skvělé, nádherné :) jsem úplný začátečník, a nevím si rady se střihy, moc se mi líbí sukně č. 2, myslíte, že byste mi mohla poradit a poslat rozměry, nebo nějaký trik, jak si udělat šikovně střih sukně? moc děkuji muj mail kwacik@gmail.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukněte do sekce Návody - šití, tam je postup na celou sukni ;)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.